Nowości

Laser biostymulacyjny - jest od dawna stosowany w fizjoterapii ponieważ jego energia generuje szereg procesów naprawczych w organizmie:

Efekt przeciwbólowy - szybkie niwelowanie bólu, blok przewodnictwa, stymulacja wydzielania endorfin, rozluźnienie napięcia mięśni i stawów.

Efekt przeciwzapalny - szybka i głęboka stymulacja tkanek- rozszerzenie naczyń krwionośnych-dotlenienie tkanek, wzrost aktywności enzymów- zwolnienie procesu zapalnego.

Efekt biostymulacyjny - zintensyfikowanie przebiegu procesów energetycznych w komórkach i tkankach, zwiększenie odnowy tkanek, stymulacja produkcji kolagenu i białek. Dodatkowe efekty wywołane wyłącznie przez terapię laserem wysokoenergetycznym:

• Przyśpieszenie mikrokrążenia i zwiększenie cyrkulacji tlenu
  • Poprawa przemian glukozy
  • Stymulacja syntezy DNA
  • Zwiększona aktywność enzymów wewnątrzkomórkowych
  • Zwiększona aktywność fibroblastów
  • Przyśpieszenie transportu substratów przez błony komórkowe
  • Aktywacja metabolizmu komórki
  • Wzrost proliferacji komórek
  • Występowanie efektu termicznego

Korzyści z laseroterapii wysokoenergetycznej:

• Większa skuteczność leczenia w porównaniu z laserem niskoenergetycznym
  • Potwierdzony efekt przeciwbólowy bezpośrednio po zabiegu.
  • Możliwość leczenia przypadków klinicznych, które nie poddają się skutecznej terapii innymi metodami.

Fala uderzeniowa To słyszalna fala dźwiękowa o dużej energii. Jej zastosowanie przyspiesza procesy lecznicze w organizmie (stymulacja samonaprawy). Zmiany ciśnienia wywołane uderzeniami fali prowadzą do rozbijania i rozpuszczania złogów wapniowych w tkankach, stymulują przekazywanie bodźców w komórkach, poprawiają krążenie w tkankach oraz wpływają korzystnie na regenerację naczyń krwionośnych w ścięgnach i mięśniach, co stwarza korzystne warunki do regeneracji i wyleczenia. Efekty zabiegu często występują już od początku leczenia (po pierwszym czy 2 zabiegu). Samo gojenie się tkanek może potrwać kilka tygodni bądź nawet miesięcy (kompletne wygojenie się urazu). Ustąpienie dolegliwości bólowych po zastosowaniu fali uderzeniowej wyprzedza zakończenie gojenia, a poprawa ruchomości stawu polepsza jakość życia. Leczenie nie jest uciążliwe. Zabiegi można wykonywać co 4-7-czy 10 dni.

Wskazania do terapii:

Zespoły bolesnego barku- także ze zwapnieniami, zapalenie ścięgien mięśni stożka rotatorów, Łokieć tenisisty, golfisty, zapalenie ścięgna rzepkowego - tzw. kolano skoczka, zapalenie ścięgna Achillesa, ostroga piętowa ,zapalenie rozcięgna podeszwowego, bóle biodra (zapalenie kaletek i przyczepów mięśni), bóle przeciążeniowe okolicy nadgarstka, kręgosłupa, stany wzmożonego napięcia mięśni, mięśniowo powięziowe punkty spustowe bólu i inne.

Przeciwwskazania do terapii ustali lekarz specjalista (konsultacja przed zabiegiem jest bezpłatna). Prawidłowo wykonany zabieg przez odpowiednio przeszkolony personel nie niesie za sobą ryzyka. W celu uzyskania dalszych szczegółów prosimy skontaktować się z nami.

Udzielimy wszelkich potrzebnych informacji. Posiadamy jedno z najbardziej nowatorskich urządzeń do terapii pozaustrojową falą uderzeniową niemieckiej firmy Gymna.

Zabieg trakcji (rozciągania) polega na przykładaniu do ciała pacjenta sił ciągnących o działaniu leczniczym. Wyciągi ręczne lub mechaniczne zwykle stanowią część programu kompleksowej rehabilitacji kręgosłupa. Stosuje się je w celu poprawy ruchomości i likwidacji bólu. Parametry siły ciągu dobierane są indywidualnie dla każdego pacjenta. Lekarz lub terapeuta jest obecny przez cały czas trwania zabiegu i nadzoruje jego przebieg.

Efekty zabiegów trakcji:

• Odciążanie lub separacja trzonów kręgów.
  • Odciążanie stawów międzykręgowych.
  • Naprężanie  więzadeł kręgosłupa.
  • Zwiększenie przestrzeni międzykręgowej.
  • Prostowanie krzywizn kręgosłupa.
  • Rozciąganie mięśni kręgosłupa.

Wskazania do trakcji:

• Wysunięcie dysku lub przepuklina dyskowa.
  • Ograniczenie ruchomości kręgosłupa.
  • Choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa.
  • Ucisk na korzenie nerwowe - rwa.
  • Bóle spowodowane siedzącym, statycznym trybem życia.
  • Bóle głowy pochodzenia kręgosłupowego.

Przeciwwskazania do trakcji wykluczy u ciebie lekarz specjalista.